Ridpass 25

"Red" på ridplanen idag. Det var kallt och blåsigt, ingen toppkombination alltså. Office var spänd som få när det blåste till då och då så det blev bara skritt idag. Det kändes som att sitta på en tickande bomb, så det blev skritt på volt med småvolter när han var på väg att skutta iväg. Jag måste bli "hårdare" med att han inte får hålla på att tramsa runt mer. Det är inte okej att han småstegrar och sparkar bakut när jag leder honom. Han gör aldrig något stort, men det är så onödigt! Så det ska bort, om än det kommer bli svårt.
 
Det krävs att jag höjer upp kraven på min lilla springare. Tidigare har vi bara varit i ridhuset, i stort sett ensamma jämt (förutom katterna). Det är lätt då. Man kan göra allt i sin egen takt och ta om hur många gånger man vill. Men nu måste vi börja med lite mer distraktioner runt ikring och ändå behålla fokus på vad vi gör. Jag måste bli mer bestämd själv när vi ska göra något. Vi är nästan där.
 
Liten Of Course Amor i maj 2011 (ungefär en månad innan jag köpte honom)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0