Flytt

Snart flyttar vi, igen. Jag börjar bli sjukt less på att flytta! Jag har flyttat mer än en gång per år sen 2007...
 
Jag har flyttat:
  • december 2007
  • augusti 2008
  • juni 2009
  • augusti 2009
  • juli 2010
  • januari 2011
  • juni 2011
  • augusti 2011
  • december 2011
  • och nu december 2012...
  • och sen ska vi säkert flytta någon gång mellan juni och augusti 2013...(var vet vi dock inte än)
Det är tråkigt och jobbigt att flytta men nu måste vi göra det eftersom att vår lägenhet som vi bor i ska totalrenoveras med stambyte osv. Därför är det bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Så därför tänkte jag göra en liten lista med saker att se fram emot!
  1. Vi får nyckeln när vi kommer tillbaka från Amsterdam på måndag
  2. Vi får ett betydligt mycket nyare kök och det betyder att det finns motivation att baka lussekatter där (så det ska nog få bli en av de första sakerna jag ska göra när vi får tillgång till lägenheten)
  3. Eventuellt måla om vardagsrummet (när vi var och tittade på lägenheten var väggarna orangea...)
  4. Strukturera bland alla våra saker - det som är värdefullt/sentimentalt men inte används ska ner i lådor i förrådet medan skit ska slängas (vi flyttar från 104 kvm till 55 kvm...så det kommer behövas en rejäl sortering!)
  5. Få hänga upp min nya julstjärna i fönstret samt adventljusstakar och julpynt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0