Westerntävling

Lite knasig som jag är så har jag och Dixie varit iväg på tävling idag. Har legat i hårdträning nu i hela två dagar. Har varit så tävlingssugen ett tag nu och sen även haft lite prestationsångest inför treårs nästa år, så då bestämde jag mig för att anmäla oss. Mitt mål var att ta oss runt banorna och få ut det bästa ur Dixie och det lyckades väl ganska bra.

Första klassen var totalt bananas, Dixie laddade järnet och tyckte det var dökul med reining. 55 poäng slutade vi på, inget bra resultat, men vi tog oss runt och gjorde alla rörelser rätt om än lite fort;) Slutade 7 av 11...

Andra klassen gick bättre, tränade mycket halter och avsaktningar på framridningen och desto mindre galopp. Hon spände sig men jag red mer som jag brukar på träning så hon slappnade av emellanåt. Gjorde två rena byten:) Rätt nöjd med att vi tog oss igenom det hela utan strul och det belönades med en förstaplacering! :)

Dixie kämpar på som få. Hon vill gärna hinna göra innan matte ens hunnit säga vad... Kan inte vara annat än nöjd med dagen.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/2151731/images/2012/pic_203226451.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0