Superkul med kommentarer!

Jag blir så glad varje gång jag går in på min blogg och ser att det är folk som kommenterat! Det är så roligt att få gensvar på vad jag skrivit. De senaste två inläggen om schabraken och diskussionen kring Rolf-Göran Bengtsson har fått några kommentarer och alla lika vettiga. Jag tänker bara; ska man ha 25 schabrak per häst så kan man ju verkligen kalla ridning för en materialsport! Och att ridning inte skulle vara en sport är ju skrattretande, eller som Lasse Anrell sa i P3 att hästen gjorde 99 % av jobbet och skulle ha priset är ju också skrattretande...

Kände faktiskt igen mig i lite av det som de också pratade om i P3 den där dagen; att unga tjejer som rider ofta känner sig nedtryckta/mobbade över sin hobby av andra i skolan. Det hände några gånger under mellanstadiet att jag fick höra nedlåtande kommentarer om att jag red och hade ponny men det var ju bara att ta det eftersom att så många har så dålig attityd mot ridning. Men nu tillbaka nutiden; dagen efter att Jerringpriset blev utdelat så fick alla dessa "mobbare" det bekräftat att dem har rätt kring att ridning inte är en sport och patetiskt/löjligt/"hästen gör allt jobb" genom de idiotiska uttalanden som VUXNA människor gjorde kring ridsport. Det är otroligt tråkigt när man tänker på det så, men samtidigt hoppas jag att denna diskussion kommer fortsätta så att dessa "mobbare" får veta att det dem säger inte har någon grund; att ridning blir en erkänd och respekterad sport i Sverige (och världen).


Say what?!
(Foto: Mikael Reynberg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0