Ridpass 22

Blev tajt med tid idag (lördags) och det var kallt ute så jag klädde på min favoritprins ett stalltäcke och sidepull och gick till ridhuset. Skrittade och travade ca 30 min sen fick det vara bra. Gjorde inga konstigheter men Prinsen var pigg och skakade på huvudet lite när vi skulle trava.

Minst två ridpass till skall avverkas innan jag åker hem mot PITEÅ på måndag. Idag, fredag och kanske söndag om jag hinner (jobbar).

Ps. Fick rida ofrivilligt med split reins eftersom min kära Prins trampade på tyglarna och slet av dom när jag släppte honom (som jag gör varje dag) när jag skulle stänga porten till ridhuset. Tur det var Tanjas supergamla tyglar som säkert varit med i över 10 år och redan hade skavanker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0