Prinsen är framme!

Kom hem från stallet för ett tag sedan. Prinsen kom fram välbehållen men lite skakig på benen. Han tyckte det var rätt okej i transporten med sina nya kompisar och övervägde att stanna i transporten men med lite övertalning så kom han ut. Det första han gjorde när han kom in i boxen var att dricka (duktig pojke). Sen packade jag upp det överfulla skåpet, gjorde hö, kraftfoder och vatten i både box och hage.

Han såg ut att trivas i boxen, han både åt och drack som sagt. Nu har jag lämnat honom och hoppas att han är lugn i natt och duktig imorgon när Jenny ska släppa ut honom. Jag åker nog dit imorgon på morgonen innan jag tar bussen till skolan för att se så han har det bra.


Prinsen på bete i Piteå

Sen måndag morgon har Prinsen åkt minst 1410,9 km. Mellan stallen är det den sträckan men sen har ju hästtransporten hämtat och släppt av hästar på andra orter längs vägen så resan har ju förmodligen blivit betydligt mycket längre. Han lämnade Piteå 06.30 måndag morgon och kom fram i Helsingborg 19.00 tisdag kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0