Promenad

Igår promenerade vi upp till asfaltsvägen och sen tillbaka. Prinsen är ett matvrak (precis som hans mamma) och tycker det är behövligt att äta gräs var 10:e meter ungefär. Men det är det tyvärr slut med för lille Prinsen. Bättre att ta diskussionen nu när han är "liten" än sen när han blir större och starkare. Han tycker jag är väldigt dum när han inte får äta så han kastar med huvudet och små-jappar.

Däremot är han mycket bättre i stallgången nu. Nu står han still medan jag borstar men ställer jag upp honom i stallgången när jag ska mocka så tycker han inte alls att det är roligt. Då går han fram och tillbaka och krafsar med framhovarna ibland. Så måste jag mocka när han är i stallet så gör jag det med honom i boxen än så länge.


På promenad tidigare i höst (majsen är helt gul nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0