Valack är ett fint ord sägs det!

Idag är det gjort! Prinsen är kastrerad och det gick superbra. Anna från Equimed som gjorde kastreringen var superduktig! Enda nackdelen är nu att jag måste spruta honom i två dagar... :/ Han var supersnäll vid alla sprutor och han ställde sig upp nästan direkt efteråt. Han la sig dock lite tokigt (med ett bakben på varsin sida) så vi fick dra allt vi kunde med ett grimskaft runt benet för att få han att lägga sig på sidan. Men det gick. Och jag överlevde blodet! Nu är det bara en massa eftervård och motion som gäller. Eller eftervård och eftervård, jag får inte röra såret, ska bara titta, så det är ju inte mycket att göra.

Men det känns i alla fall bra i magen att han är kastrerad nu! Förhoppningsvis är såret läkt om 2 veckor och då tänkte jag att vi ska börja tömköra lite.


Det Prinsen älskar mest = ÄTA!
Han var förstörd imorse när han inte fick äta, så det första han gjorde när han vaknade var att börja mumsa på halmen! Förhoppningsvis finns det kvar halm i boxen när jag åker till stallet snart igen. Jag blir inte förvånad men ledsen och orolig om han ätit upp all halm!..

Kommentarer
Postat av: Emma d

Kastrera hon liggandes??

2011-11-09 @ 08:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0