LYX

Det är lyxigt att bo i Skåne, för här är det nära till många roliga tävlingar! I helgen är det till exempel SM i dressyr på Helsingborgs Fältrittklubb. Så dit ska jag och titta lite. I pausen innan finalen så ska det vara en clinic med Hella Kuntz med inriktning på den unga hästens ridning. Så det tyckte jag lät intressant! Ska även hinna köpa lite hästschampoo och en hink så jag kan tvätta benen på Prinsen ikväll.

För några veckor sedan så var vi även till Flyinge och såg på Rolf-Göran Bengtssons clinic under Breeders. Den handlade också om unghästens utveckling, dock under hoppning, vad den ska kunna vid olika åldrar. Mycket intressant. Det är roligt att Helsingborg är så nära Flyinge, bara ca 45 min (fast jag och Ida körde lite fel så det tog väl över en timme för oss, haha).


Stora ridhuset på Flyinge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0