Kattens dag

"Redan under 1970-talet väcktes idén av SVERAK-anslutna klubbar att katten borde ha en egen dag.

1983 beslutade SVERAKs årsmöte att den 1:a Advent skulle bli Kattens Dag!
Sedan dess har vi alltså firat katten alldeles speciellt denna dag - inte minst genom olika klubbaktiviteter runt om i landet.


SVERAK-traditionen Kattens Dag har idag även anammats av andra organisationer och företag och allt fler deltager i firandet." (http://www.sverak.se/nya/Index_klubb/Blandat/Kattens%20Dag.htm, 2011-11-27)

Idag är det alltså kattens dag. Mina katter har dock inte fått något speciellt idag, de kanske får lite extra mys och lite kattgodis senare idag.

 

 

Kunde inte bestämma mig vilken bild som Gandhi såg ut att njuta mest på :)

 

En vanlig sommardag - Gandhi myser och Ingolf är ute och busar (eller djävlas med hundarna)

 

Ingolf älskar Gandalf. Det bästa Ingolf vet är att vara nära Gandalf.


Kommentarer
Postat av: Anna

Så mysigt katterna verkar ha det tillsammans! Synd att vi verkade missa varann nu under jul!!! Men jag och familjen kanske åker till skåne i påsk för att hälsa på syrran så då kanske vi kan ses:)

Jag tänkte sent omsänder lägga upp den fantastiska filmen på dig och Prinsen nu på min blogg så att du vet!! Ska bli bättre på att läsa hur det går för er:) Och snart blir det ju inridning, det måste kännas spännande!!!

2012-01-05 @ 14:43:25
URL: http://salentein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0