Huvudvärk...

Jag har haft sån huvudvärk hela dagen idag... Är helt seg och har som sagt huvudvärk. Vet inte om det är bara för att jag varit på skolan och haft föreläsningar och lektioner från 9-15 eller om det är från smällen jag fick igår. Prinsen smällde upp sin skalle i min skalle så jag såg stjärnor en stund igår när vi var på promenad.

Jag har läst runt på nätet och i böcker och det lutar åt kastrering på måndag. Jag har resonerat kring vad jag vill ha för häst i framtiden och det är en häst som jag vill kunna hantera och lasta och åka iväg med själv, utan problem och krumelurer. Vill ha en lätthanterad häst som är trygg och säker.

Om han har lite mer eller mindre nacke gör nu inte så mycket. Som jag läste på nätet någonstans så får en valack lika mycket hingstnacke som om den hade varit hingst om den har anlag för det och om den inte har anlag för det så kommer den som hingst ändå inte få någon hingstnacke. En annan skrev också tipset att kastrera i tid för att slippa att hingstbeteendet ska stanna kvar även när den är valack. Läste även i en av mina böcker att det är lämpligast att kastrera vid 1,5 års ålder på hösten och Prinsen är nu 1 år och 7 månader. Det är dessutom otroligt torrt i hagarna för årstiden (i Skåne) och om någon vecka vet man ju inte alls hur hagarna ser ut. När vi hade nyflyttat hit ner så var hagarna så leriga att Prinsen hade lera upp under magen varje dag. Nu har han "bara" lera just upp över kronranden varje dag...

Nu vet jag inte vad jag skriver... Mitt huvud värker... Ska gå och äta lite jordgubbsfil och flingor innan jag ska köra in mot Hbg för att hämta Jocke. Jockes päron flyttade ut igår också så nu är jag helt själv i ett stort hus som är i princip helt tomt på möbler... Tur jag har katterna!

Ps. Jag har börjat sticka ett par sockar! Hittills har det blivit ett skaft och en halv häl! :P

Idag blir det ingen bild för jag orkar inte tänka mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0