Helg

Jag har varit så trött idag och haft huvudvärk nästan hela dagen. Var till hästen mitt på dagen i solskenet, helt underbart! Hann dock inte mocka hagen eftersom att Jocke och M-L kom och hälsade på oss i stallet. Så det får jag göra imorgon! Imorgon så ska Prinsen även badas, eller i alla fall bakbenen ska badas, inför kastreringen på måndag.

Har några saker att ordna inför kastreringen:
- tvätta bakbenen
- han får inte äta mat på morgonen på måndag
- rena handdukar
- en ren 10-liters hink
- halm i boxen (men det lägger jag in på måndag-morgon så att det är rent och fräscht när veterinären kommer)

Det känns bra nu att han ska kastreras. Jag vill ha en enkel häst som jag kan hantera och åka iväg med själv. Nu är ju inte kastrering eller inte ett recept på en sådan häst, men det känns som ett steg i rätt riktining. Efter att Prinsen återhämtat sig från kastreringen så ska vi börja träna för att kunna tömköra senare i vinter. Det blir kul! Dock har han redan haft träns och longerats så vi har ju kommit en bit på vägen i alla fall.


Prinsen i beteshagen tidigare i höst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0