Vilken helg!

Vi åkte till Austin och gick ut fredag kväll. Det var en klubb med den högsta volym jag någonsin varit med om! Min tröja vibrerade, allt vibrerade.. Man blev typ döv... Tur vi inte var där så länge. Sen gick vi till hotellet igen när dem stängde. För att sammanfatta helgen; lite saker tappades och någon fick en skada sådär, men annars en kanon helg! Vi hade jätte kul! :) Bodde på Embassy Suites Hotel downtown (alltså mitt i smeten), kanoners! Här kommer lite bilder:


I bilen på vägen till Austin, det gömmer sig ett berg till vänster upp genom molnen


Austin by night


En annan vy över Austin och floden som rinner genom staden


Marknad på 6th Street


Mer marknad. Det här måste nog vara amerikanernas favorit-tält för minst en (ofta fler) varje dag har på sig en regnbågsfärgad batik-tröja på någon av mina lektioner. Var inte batik bara populärt under 60-70-talet då det var inne att vara hippie? Det är i alla fall inte snyggt eller inne nu! Man ska inte beskylla amerikaner att ha bra klädsmak...


Alamo Drafthouse Cinema - man kan köpa öl inne på biografen! Tusan att vi inte hann gå dit...


Klubben vi gick till fredagkväll


Vi var in i Lance Armstrongs cykelbutik, Mellow Johnny's Bike Shop (Pappa fick en liten souvenir)


En stad vi stannade i på hemvägen hade flera sånna här fina rådjur(?) målade i olika mönster och färger


Vår fina hyrbil! Vi skulle egentligen köra en Chevrolet Impala, men fick denna Dodge Journey istället, mycket skön bil att köra! Andra gången i mitt liv jag kör automat, superenkelt!


Hundratals vindkraftverk på vägen hem, bara en bråkdel av alla syns. Det var lika många på andra sidan vägen också.

Snipp, snapp, snut, så var bildvisningen slut! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lägg märke till att det sitter sju gula tröjor på väggen. Lance Armstrong har vunnit Tour de France sju gånger! Mer än någon annan, inte ens Eddy Merckx har vunnit lika många gånger.

2010-09-29 @ 19:39:23
Postat av: Kattis

Det fanns en anledning till att jag fotade tröjorna :) Precis som ovan berättar.

2010-09-30 @ 04:53:26
URL: http://kattisitexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0