Regn

Idag var tanken att jag skulle rida det bruna stoet på den stora ridplanen men eftersom att det har regnat från och till under hela dagen så gjorde vi lite markarbete istället. Chris började visa hur han brukar lasta sina hästar. Sen var tanken att alla skulle prova att lasta sina hästar. Men medan vi väntade på att få tillgång till trailern så la vi ner våra hästar, en i taget.

Lilla fröken brun tyckte att detta var hemskt och skyggade bakåt i full karriär... Hon fastnade även med ena bakhoven i lassot efter att hon börjat skutta framåt så hon ramlade omkull... Det var första gången hon la sig... Väldigt ofrivilligt från allas håll. Jag och Courtney hjälptes åt på Fröken brun. Men sen så gick det bättre! Chris la först ner henne en gång sen gjorde vi det igen och då gick det betydligt mycket bättre. Inget skyggande och inget skuttande. När hon väl låg ner så ville hon inte kliva upp. Det är tydligen väldigt avslappnande för hästar att läggas ner. Hon låg där som en död häst, Chris tog av sig hatten och började prata om vilken fin häst hon varit... :) Jag satt och gosade med henne medan hon låg på marken med huvudet i sanden. Kliade henne överallt, kollade tänderna, lyssnade på hjärtat, osv. SUPERMYSIGT! (Dixie blir ett projekt när jag kommer hem, hö hö...)

Sen när jag skulle lasta Fröken så blev jag riktigt förbannad... Jag har gått fram med henne till transporten så att hon ska få lukta på den. Jag har grimskaftet i vänster hand och "pinnen" i höger hand. Jag ville bara låta henne lukta på transporten och få henne att inse att den inte är farlig för att sen be henne snällt att gå in och se om det fungerade. Men så kommer Courtney från ingenstans och tar grimskaftet ur min hand och går in i transporten för att "dra" in henne... Då lämnade jag allt och gick och ställde mig på sidan... Jag har inte tänkt att stå i närheten av hästen samtidigt som hon gör något som jag tycker är fel. Jag vill inte att hästen kopplar ihop mig med något negativt. Så hon fick hålla på...och det fungerade inte särskilt bra... Så Chris kom och hjälpte henne efter ett tag... Jag blev riktigt besviken på att hon bokstavligt talat tog grimskaftet ur min hand när jag stod och var på väg att börja jobba med henne, riktigt dålig stil...

Aja, nu ska jag nog duscha och sen ta en pn. En annan Chris säger att jag är på väg att få "the flu" som han hade förra veckan eftersom att jag har hosta, det var så det började för honom... Så jag ska ta det lugnt och äta mkt frukt... För på fredag hyr vi bil och åker till DALLAS! Yeay! :)

Kommentarer
Postat av: P

Som sagt Dixie blir nog ett projekt men jag tror att det går om man tar det lugnt och systematiskt.

2010-09-23 @ 01:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0