Helvete!

1.55 minuter hann spelas innan det började buffra igen... Det är som att vara tillbaka på 90-talet det här...om inte värre...

Tror jag ska lägga ner några minuter mer på min inlämning imorgon i Introductory Horse Management. Jag får extra credits för att jag var på Cowboy Symposium igår, bara jag skriver 0,5-1 sida om det. Jag har skrivit en halv sida nu, men nog kan jag ju skriva lite till...

På onsdag har vi quiz på färger (på hästar såklart). Vi utgår ifrån AQHA:s färgkarta.

Röda färger:
  • Sorrel
  • Chestnut
  • Palomino (en "cream-gen"; cr)
  • Cremello (två "cream-gener"; crcr. Det krävs alltså två palominos för att avkomman ska kunna bli cremello.)
  • Red dun
  • Red roan (Rnrn = roan, RnRn= dödligt, fölet föds aldrig)
Svarta färger:
  • Bay
  • Brown
  • Black
  • Buckskin (en "cream-gen" cr)
  • Perlino (två "cream-gener" crcr. Samma här, det krävs två buckskin för att avkomman ska kunna bli perlino.)
  • Dun
  • Grullo (uttalas grew yo eller grew ya)
  • Bay roan
  • Blue roan
Grå färger:
  • Gray (GrGr eller Grgr. GrGr tros bli vit snabbare.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0