Händelserik dag

Idag har jag haft tre lektioner, eller förresten två lektioner för den tredje blev inställd för att läraren inte skulle kunna komma. Dagen började med "Principles of Photography" där vi såg en film om skönhet. Det var inte jätte kul men det är värt att tänka på. När jag kom hem från den lektionen så såg jag den söta ekorren som jag publicerade tidigare idag. Efter det så hade jag "Video Production in Agriculture" där vi såg på en jätte söt film från Youtube (Mini-pig craze om någon vill se jätte söta minigrisar). Men vi kollade inte bara in de söta grisarna utan hur många tagningar som den bestod av, hur de har filmat, osv.

Sedan var jag tvungen att köpa några saker till Video Production kursen så jag och V åkte iväg till Best Buy igen och inhandlade det... Det var inte kul att lägga ut så mycket pengar på sånt tjafs, men jag har i alla fall pratat med en tjej i klassen så vi ska dela på det eftersom att man fick 6 videokasetter och X antal DVD-skivor i varje förpackning.. Därefter så gick vi in på Cavenders precis brevid och kollade in ett par nya jeans åt mig. Det var verkligen inte kul att jag fick färg på mina andra jeans första dagen jag använde dem... Men jag ska försöka få tag i något medel som kan få bort färgen. Jag tänkte ändå att det kan ju vara bra att ha två par jeans att kunna alternera mellan om jag nu skulle få bort färgen.

Det roligaste som hänt idag var nog när jag och V var på väg mot Best Buy med hennes bil och vi ser hur en kundvagn börjar glida ut i vår fil mitt på vägen (vi var inte på någon parkering), kanske 50 m framför oss. Det var tvåfilig väg med hastighetsbegränsning kring 70 skulle jag tro. Kundvagnen kommer från höger och vi ligger i höger fil, så hon börjar byta fil till vänster. Men kundvagnen rullar fort så hon byter fil tillbaka till höger och vi missar den precis! Dock hade inte bilen bakom till vänster lika tur, utan kundvagnen kör in i hans kofångare fram och faller omkull mitt på vägen. Då kommer bilen bakom den första bilen och håller nästan på att köra över kundvagnen. Alla väjde åt olika håll och det blev nästan ett kaos bakom oss!.. Det var komiskt hur kundvagnen ens tog sig ut på vägen, men sen att den krockade i bilar var väl kanske inte lika kul.

Nu ska jag sova i alla fall, lektion 10.00 imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0