Dagens pass (tis 14 sept)

Har gjort en egen kategori för denna kursen nu så jag kan samla alla inlägg där.


Tyvärr en stolpe mitt i bilden, men det var den enda bilden med alla tre bruna hästar på så jag kunde skilja ut han... Det är han i mitten iaf!

Idag fick jag träna med en ung 2 åring, en utav de bruna... Nu vet jag hur man kan se skillnad på dem! Det är två helbruna, men en är valack och en ett sto, den tredje bruna hästen som är ett sto har lite vitt på vänster bak.

Men i alla fall jag fick den bruna valacken. Han är riden några gånger så jag gick ganska fort fram idag. Gjorde flexövningen några gånger, flyttade bakbenen i samband med flexövningen, la på sadel och fladdrade med stigbyglarna för att förbereda honom, flyttade bakbenen med stigbyglarna, flyttade frambenen från stigbyglarna, hängde i stigbyglarna, satte tån i stigbygeln och ställde mig i den och sedan satte jag mig upp. Red i bara repgrimma för att inte förstöra något med bett. För att stanna så böjer vi huvudet till sidan, sen kastar man grimskaftet över huvudet för att byta sida, osv.

Jag är jätte trött nu och smutsig, så jag ska ta och hoppa in i duschen. Det var roligt att rida idag i alla fall om än bara i skritt! Det var en snäll häst, som helst av allt ville stanna och stå still i värmen! Det ville egentligen jag också, fast helst i skuggan... Höll på att svimma mot slutet, efter att ha varit ute i strålande solsken (+33 i skuggan) i nästan 2 h och arbetat med hästen... Duschen NU! Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0