Cowboy Symposium

Idag låter jag några bilder berätta om dagen. Jag och V besökte Cowboy Symposium; tittade på hästar och westernprylar samt käkade god mat.






På skylten står det: "We don't rent pigs"


The Four Sixes Ranch var och höll en demonstration i ridning av unghäst




Supersnygg filt (se miniatyrbilden för större format)



 

 

Nedgrävda grillar, alla hade sitt speciella sätt att grilla på

 

Funnel Cake = supergott (smakade lite som churros i Spanien)

 

Brisket i bröd med bönor, var också supergott!

 

Det fanns en liten varningsflagga där jag ställde mitt icetea, perfekt! Har dock ingen aning vad den lilla flaggan fyllde för funktion egentligen...

 

Ha en trevlig dag! Nu ska jag bege mig ner mot tvättstugan för att göra lite nytta... Ciao!

 


Kommentarer
Postat av: P

"We don't rent pigs" är ett citat från en av de bästa western-böckerna nånsin som heter "Lonesome Dove". Det finns en miniserie som gjordes på boken också. Orten Lonesome Dove låg i boken i Texas men den finns visst inte i verkligheten. Däremot finns det en kyrka utanför Dallas som heter Lonesome Dove. Slut på värdelöst vetande för den här gången.

2010-09-12 @ 07:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0