More rodeo

Snart så ska jag och C iväg till rodeon igen! Det är slack idag mellan 9 am-1 pm, sen show 7 pm-? pm. Det blir spännande att se bronc riding och bull riding ikväll, nästan lite för spännande.. Vet inte om jag kommer våga titta!


Tänkte på en sak igår, vilken skillnad det är mellan USA och Sverige.

 

Tillåtet i USA

Tillåtet i Sverige

-Ge hästar elchocker för att ta bort dåliga beteenden m.m.

Ja

Nej

-Knyta fast tungan i munnen på en showhäst för att den inte ska sträcka ut den

Ja

Nej

-Alla grenar där man kastar fast levande kor

Ja

Nej

 


OBS: Jag är inte 100 %igt säker på vad som är tillåtet i Sverige, men jag är ganska säker på att dessa saker inte är tillåtna i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0