MEXICO

I onsdags kom jag tillbaka till Lubbock från Monterrey. Jag missade mitt flyg på tisdagen på grund av tullen, så jag fick sova över på Mariott på flygplatsen över natten och sen ta första planet tillbaka på onsdag. Detta gjorde att jag missade en lektion plus massa pluggtid... Så onsdag och torsdag bestod endast av plugg... Sen fredag blev det att gå ut och fira att första midterm exam var över! Tror att jag spikade provet. Det var bara två frågor jag var lite osäker på, men jag tror att jag svarade rätt på de också!

Här kommer lite bilder från helgen i Mexico:


En båt på land?


På väg till Tec (skolan alltså)


En av fyra Bambi på Tec


Häftiga växter


Mamma med ankbäbisar på Tec


Den internationella byggnaden på Tec (Svenska flagga kom nog inte med på denna bilden, den var näst längst till vänster)


På skylten till höger står alla utbytesstudenters namn från förra året, så nästa år står J och A där


Bild från sjätte våningen på den internationella byggnaden


Tummen upp för att de hade Starbucks


Tecs "maskot"


Mer ankor (de gillade Giro cookies (=typ Oreo cookies))


Bambi igen


Ännu mer djurliv på skolan

Måste jag tillägga att Mexico var ett underbart land? Jag saknar mexikansk tacos... Jockes host familys frukost-tacos hade suttit fint just nu... Men nä, jag får äta fett istället (jag är så less på amerikansk mat)...

Kommentarer
Postat av: P

Läckert campus

2010-10-17 @ 21:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0