I'M GOING TO THE RODEO

Eftersom att vår lärare Chris är coach för Texas Techs Rodeo-lag så fick vi gratisbiljetter till rodeon som är i helgen på Texas Tech Equestrian Center. Vi kommer inte ha någon lektion imorgon (för han är tvungen att ta emot massa hästar och ryttare som kommer imorgon), det var därför han kompenserade med att ge oss gratisbiljetter. Det kommer bli jätte spännande! :)


Rodeo på lördag!

Rodeo i USA är lite mer än vad vi tänker som rodeo i Sverige... Här räknas barrel race, pole bending, calf roping, bronc riding, bull riding, mm till rodeo.

Rodeon håller på torsdag-lördag och alla dagar är gratis, det är bara efter klockan 19.00 som det kostar att komma in för då är det bronc riding och bull riding (på lördag är det finaler, då vi ska gå). Det är faktiskt två stycken i vår Management and Training of Horses-klass som ska vara med i helgen. Hoppas på att få se dem i final, utan brutna ben tack... :/

Ps. Ganska häftigt att filmen "8 seconds" är baserad på en person, Lane Frost, som Chris brukade rida bull riding med förr i tiden innan han slutade. Jag måste se den filmen innan helgen.

Kommentarer
Postat av: Pallan

Absolut :) Haha jag vågar knappt klippa mig här :O Men nu har jag funderat på att klippa lugg i snart ett år.. och det växer ju ut tur som va:)

2010-10-20 @ 07:48:47
URL: http://pallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0