Dagens Presentation

Det har inte blivit mycket bloggande de senaste dagarna. Vet inte riktigt varför, har bara inte varit på humör. Har varit nervös för presentationen vi hade idag också. Men det gick bra! Nu har jag gjort min första presentation på engelska, så nu känns det inte längre som något problem. Det är jätte skönt att komma över tröskeln då det inte känns jobbigt längre. Jag övervägde ett tag att prata med läraren och fråga om jag fick lämna in skriftligt för att jag var så nervös, men det gick ju bra!

Här kommer en kort sammanfattning av vår redovisning (visar bilderna som är mina egna, vi hade en hel del från google också):

  • Contactual

    Herd of horses, do not need to touch each other

  • Ingestive

    Natural eating and drinking


    Eating and walking is natural behavior


    The foal get suckling response almost direct after birth


  • Eliminative
    Ex. Horse eating feces - lack of minerals


  • Sexual
    Ex. Flehmen


  • Epimeletic

    Bond between horse and other species


    Scratching each other


    Bond between mare and foal, here eating together


  • Et-Epimeletic

    These horses wont eat until the third horse (Tanja) is back


  • Allelomimetic
    Bad habits: cribbing, weaving, hard to catch. If one horse runs or bucks the others often do the same


  • Investigative

    10 days old and trying to eat hay like mom


    Investigated a banana and it was good!


  • Agonistic
    Ex. Aggressive behavior
Nu har ni lärt er lite beteende-ord för hästars sociala beteende på engelska! Nu ska jag äta lunch, ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0