ÅSKA

Vi gick till Gordon och åt buffé idag (som väldigt många andra dagar). Det tar väl ca 10 min att gå dit från Carpenter Wells, och när vi började gå vid 5.30 pm så duggade det lite. Sen när vi sitter och äter så öser det ner och börjar åska.. Efter ett tag så kunde man inte se byggnaden på andra sidan vägen och trottoarkanten var försvunnen (trottoarerna är ganska höga här, ca 1 dm om inte mer). Buffén stänger 6.30, men vi satt nog kvar till 7 innan vi bestämde oss för att förflytta oss över vägen till Starbucks. Men det var ju en dum idé, det var typ en fors över hela vägen.. Så vi tog av oss skorna och sockarna för att vada över.. I samma veva så kommer det en bil och frågar om vi vill ha skjuts, så vi fick skjuts av två snälla tjejer över floden. Det var nog kortaste liftningen i världshistorien! När bilar körde på vägen så sprutade vattnet över taket (på alla bilar som körde lite fortare i alla fall). Helt sjukt mycket vatten på vägarna.. Efter cirka 2 h på Starbucks hade dock väldigt mycket vatten runnit bort, så vi traskade hem. Under hela tiden så blixtrade och åskade det jätte mycket. Några killar sa att det hade haglat också ett tag, men det missade vi. Blixtarna här är inte att leka med, det är inte några fjuttiga blixtar som går från himlen och rakt ner i marken.. Dessa blixtar gick snett över himlen och ofta flera stycken samtidigt, samt att de lös upp hela himlen, så det blev lika ljust som på dagen.

Enda gången det händer något coolt i Lubbock så har jag kameran hemma... Jag ska aldrig mer lämna min kamera hemma, jag ska alltid ha den redo i väskan!


Såhär såg himlen ut tidigare idag (men verkligen inte nu på kvällen)
Jag var ut i eftermiddags och försökte fota lite fåglar och annat i omgivningen kring lägenheten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0