Åk aldrig till Lubbock!

Det här hade varit himmelriket om jag hade fått rida "min" unghäst varje dag. Det är så roligt att rida in våra unghästar. Lektionen som är 2 h känns som max 40 min! Vi sadlar, hoppar upp och så är lektionen slut...

Nu är det 4 plågsamma dagar till nästa lektion... Det här är den tråkigaste staden i världshistorien och jag skulle aldrig rekommendera någon att åka hit som utbytesstudent. Jag börjar förstå varför alla man möter frågar varför vi valde att komma hit; det är ett jävligt tråkigt ställe!

Staden är stor som Paris till ytan men det bor bara ca 150 000 personer här. Detta betyder att man i stort sett är beroende av en bil för att ta sig någonstans. Att åka buss tar en evighet! Att åka till "The mall" tar ca 10 minuter med bil, med bussen tar det 40 minuter.

Nästan alla amerikaner här jobbar på sidan av studierna och är upptagna i stort sett 24/7 och på helgerna åker dem hem till sina hemstäder/pojkvänner. Jag sitter så mycket och glor vid den här dumma burken (datorn) att jag har börjat få ont i ryggen. Min stol är inte det minsta skön och jag vickar på den hela tiden så jag sitter konstigt... Därför ska jag nu lämna denna stol och dator för att göra något annat (pn?!).

Ciao så länge!


Kommentarer
Postat av: Pallan

Tack! ;D



2010-10-28 @ 10:18:31
URL: http://pallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0