UPPRÖRD!!!

*Rabblar upp alla svordomar jag kan komma på*

Jag är så arg! Så arg, så arg, så ARG! Så fega, patetiska människor det finns i detta land!..

Vi var på väg från vår "Skandinaviska julfest" till krogen (eller, jag hade bara tänkt att följa alla dit och sedan gå hem). Så kör det förbi en svart liten bil på en tvärgata mot Broadway och sprutar, vad vi trodde var, vatten på oss (med en vattenpistol). Jag och Rieke gick först och såg denna bil sakta ner och först spruta en gång framför oss utan att pricka, så vi försökte akta oss andra gången de sprutade, men hur lätt är det när man är på en trottoar och dem möter en med bil?.. Och jag gick självklart närmast vägen också, så jag blev helt nersprutad (tror jag fick mest på mig av alla)... Vi skakade av oss vad vi trodde var vatten för att sedan se när vi kom till en gatlykta att kläderna ändrade färg. Min jacka är full i röda fläckar och Amandas gråa tröja fick gula/vita fläckar, så det var förmodligen blekmedel dem sprutade på oss. Hela jag stinker klor just nu. Fick i ansiktet också, känns bra. Jag är så arg på hur patetiska människor det finns!

Köra förbi någon på det där sättet och spruta blekmedel, vad är nöjet? Dem måste seriöst ha något handikapp i hjärnan. Och det värsta är att det inte bara var en människa som saknar totalt omdöme, utan minst två eftersom den som sprutade satt på passagerarsidan. Det enda positiva får man väl tänka var att dem inte sprutade syra? Vilket enkelt offer man är när man bara är ute och går, vad som helst skulle dem ha kunnat spruta på oss... Det gör det hela så himla obehagligt! Ska man behöva vara på sin vakt varje gång man möter en bil? Eller tänk om dem hade tyckt att det skulle vara kul att köra omkring och skjuta människor med riktiga vapen?


Var är världen på väg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0