Update

Jag har inte fått tinnitus! Jag la örat mot väggen igår och då lät det mycket högre. Pipandet slutade efter 01.00 någon gång, så det pep konstant i minst två timmar...

Idag vaknade jag upp med världens huvudvärk... Jag läste lite ur min nya bok "The short second life of Bree Tanner", som börjar bli riktigt bra, har dock snart läst ut den! Vilken tur att jag har "The Host" som väntar när jag är klar med den. Jag har fått dille på Twilight böckerna, så nu när jag läst ut de fortsätter jag med Stephenie Meyers andra böcker.


God morgon Världen!

Jag tycker det var lite kul när jag googlade ordet "dille", här är Wikipedias beskrivning:

"Dille är en folklig förvrängning av delirium tremens, ett tillstånd som kan drabba till exempel alkoholister. Eftersom ett av flera symptom på delirium tremens kan vara vanföreställningar av olika slag, kan man i överförd bemärkelse påstå att en person med en "fix idé", eller som bara visar stort intresse för något särskilt, "har dille". I denna överförda bemärkelse behöver ordet inte alls ha något samband med påstådd eller verklig alkoholism."

Man lär sig något nytt varje dag! Vad har ni lärt er idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0