Lycklig

Idag försökte inte min häst att bita mig, idag var vi överens! Jag tror vi nådde botten igår för idag gick allt galant. Terry Crofoot var här igen och hjälpte oss med individuella problem. Men min häst gjorde allt så bra, så det fanns för tillfället inte så mycket han kunde hjälpa oss med. :)

Vi gjorde sidepass, ryggade undan för skänkeln, travade runt ridplanen (som varit ett problem tidigare för hon har alltid velat stanna) och få henne att sänka huvudet genom att höja tygeln och "gunga" med fötterna. Hon var så duktig idag!

Vi (jag och min häst) gjorde lite stoppövning i början för Chris. Gjorde små volter åt båda hållen fram och tillbaka tills hon ville stanna för sätet. Sen visade jag sidepassen för Terry och han tyckte det såg bra ut.

Vi red mest bara omkring på den stora ridplanen idag och njöt. Vi gjorde lite stoppar, lite sidepass, ryggade, skrittade omkring, travade runt hela ridplanen, sen luktade på lasso, ridspö med en "flagga" längst ut och lite andra "läskiga" saker. Hon vill bara bita i allt spännande hon hittar.. Lassot bet hon i, ett bildäck som låg på ridplanen bet hon i och även barrel race tunnorna som var utställda bet hon i... Jaja, bättre det än att hon är rädd!


Söt häst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0