Inte många dagar kvar nu!

Idag var det bara att anpassa sig till skolan igen. Lektioner, läxa, osv..

Min häst var så duktig idag. Hon hade dock fått ett sår under hakan som såg ganska obehagligt ut. Men hon var då inte det minsta brydd när vi spolade rent det med vattenslangen och sedan satte på "Blue spray" och någon salva. Det såg rent ut och inte så djupt fast en hel del hud var avskalad.

Vi galopperade runt på den stora arenan idag, kunde till och med lägga volter utan att sakta av, hon var så duktig! Det är så kul att hon börjar bli så himla ridbar. Tråkigare är det att jag bara har 4 pass kvar på Dub Parks... Redan imorgon så åker till exempel Clays häst, så lektionerna framöver kommer inte riktigt bli som de har varit. 

Men nu kan i alla fall min häst: sidepass, rygga, ge för tygeln, lyssnar (8/10 gånger iaf) på whoa (UTAN ATT TA/DRA I TYGLARNA), galoppkommando (så nära man kan komma utan att kunna det klockrent, "pussar" jag två gånger fattar hon galopp och sätter jag höger fot längre bak än vänster tar hon vänster galopp och tvärt om). Hon är så duktig! :)


Hela klassen uppradad medan Chris demonstrerar något med "Crazy Roany"
(Jag med "min häst" längst till vänster)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0