Näst sista skoldagen!

Idag var sista lektionen i kursen Management and Training of Horses! Det kändes väldigt tråkigt... =( Vi avslutade alltså i onsdags med att hon sparkade mot mina skänklar... För idag gjorde vi bara ledövningar.

Vi briljerade idag, min häst och jag. Vi gick in i rundcorallen en och en och skulle få våran häst att komma till en och följa efter en. Jag travade min häst lite, böt varv några gånger, sedan stannade jag henne och bad henne att komma mot mig, och det gjorde hon direkt. Men halvvägs så blev något mer intressant än mig, så då drev jag iväg henne runt rundcorallen igen ett varv och försökte igen, då kom hon hela vägen fram till mig. Jag klappade henne, vände mig om och hon följde efter var jag än gick. Det var kul att få briljera såhär sista dagen när många andra hade stora problem med dessa grunder! =)

Jag kommer att sakna min häst. Tror jag måste få någon att vilja följa till henne imorgon för att säga hejdå och ta något kort på henne och mig. Den knäppa lilla hästen, men samtidigt så underbar!


Arbetar i rundcorallen med henne för någon vecka sedan

Hon är en speciell häst. Kort sagt. Hon går som en klocka, när hon vill. Men när hon inte vill, så vill hon inte och då gör hon inte det personen i fråga ber om heller. Speciellt när den här ena tjejen har ridit henne så har hon velat lägga sig ner. Det har hon dock aldrig gjort med mig. Jag tror hon tycker om mig men det är nog för att jag tycker om henne också.

Snilleblixt: Det är nog inte alls hon som tycker om mig, det är nog bara jag som tycker om henne. Det är nog därför hon är "snäll" när jag hanterar henne. Varför ska en häst tycka om en människa? Jo, för att människan behandlar hästen rättvist (sett från hästens ögon) och släpper trycket när hästen gör det efterfrågade. (Sen finns det ju självklart människor som matar hästar till att tycka om den människan!.. HELT FEL! SLUTA! Fast jag tror inte den hästen har ett band till den människan bara för att den gnäggar och kommer när människan kommer...hästen är förmodligen hungrig eller bara sugen på maaaaat! Hästar äter ca 16 h/dygn(?) i vilt tillstånd... "Min häst" har gått på lösdrift hela sitt liv, fram tills hon kom hit till vår kurs i höstas. Jag sparade en bit från ett äpple som jag hade ätit en dag, för att ge henne efter passet. Men hon ville inte ens ha det! Vilken chock! Det ville ingen annan häst här heller! Alltså; hästarna var nöjda med det de hade! Och dem visste inget annat. Inga mer äpplen efter det stora misstaget!)

Nä, nu ska jag lägga mig och se någon film. Imorgon är min sista skoldag och det känns SÅ skönt! På onsdag åker jag till Cancun, eller rättare sagt Playa del Carmen! Lycka på hög nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0