Final Destination


Las Vegas - Los Angeles körde vi i söndags.
Färden skulle ta 4 h utan trafik, 5 h med trafik och 7 h med mycket trafik; för oss tog det ungefär 8 h... Det var fruktansvärt mycket trafik, någon timme stod det nästintill helt stilla (förmodligen pga någon olycka).

Nu är vi i alla fall i Los Angeles, en gigantisk stad! Man kör och kör och kör och kommer aldrig fram... Så illa är det kanske inte direkt men det tar låååång tid att ta sig dit man vill trots att det är motorvägar överallt. Jag parkerar mig i baksätet och sover mig igenom alla transportsträckor, så kul är det faktiskt inte att åka bil.

Hittills har vi hunnit se Venice Beach, Santa Monica, New Port, Laguna Beach samt Universal Studios. Igår var vi hela dagen på Universal Studios, åkte deras "tur-buss" där man åkte genom olika scener som de har och även använder till filminspelningar. Vi åkte till exempel igenom WISTERIA LANE!!! :D Sedan åkte vi även en del karuseller och gick på massa shower. Det var skoj, men jag varnar er alla; åk aldrig en "Virtual Roller Coaster" om ni har lätt för att bli åksjuka... Den var inte att leka med! Det kändes precis som att åka en riktig berg-och-dalbana med den lilla skillnaden att man egentligen stod still och det var bara vagnen som rörde sig lite upp och ner, från sida till sida, skakade osv. Det kändes som att man snurrade, åkte upp och ner men det gjorde man ju aldrig.

Idag har vi varit på IKEA x2! Käkade köttbullar med potatismos både till lunch och middag, MUMS! Vi köpte även lite smått och gott som Singoalla-kex, Marabou, Delicato-bollar, Lantchips och Daim!

Kommentarer
Postat av: Jenny

2011-01-01 @ 07:59:24
Postat av: Jenny

Jag längtar tills du kommer hem... Jag saknar dig!

2011-01-01 @ 08:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0