Förra veckan

Mitt visum låg på ambassaden i tisdags och den var en otrolig lättnad att få det i min hand! Jag pussade mitt pass och sprang ut därifrån, glömde bort att skälla ut de för att dem inte svarade på mail eller i telefon. Men likabra var väl det! Han var jätte trevlig som överlämnade passet också, samt de i säkerhetskontrollen var väldigt samarbetsvilliga.

Så jag åkte till Stockholm från Ume på måndagkväll, sov hos Cicci, åkte på ambassaden tisdag morgon (var utanför ambassaden ca 07.05 och var inte först i kön, utan 5:a) och åkte sedan tillbaka till Ume på tisdag kväll för att sedan köra tillbaka till Piteå..

På onsdag åkte jag till stallet och tog massor med bilder på världens sötaste ponny som var supertrött och inte ville posa.. Det krävdes att någon skulle komma ridande eller att en traktor skulle köra förbi för att få henne att spetsa öronen. Pussade henne farväl också min ögonsten...

Efter det åkte jag hem och började packa med mamma. Dixie fick en obehaglig hov efter att ha trampat loss en baksko, så jag och pappa akutåkte med henne på eftermiddagen till Lisa som hade hovslagare Tomas på besök. Han var jätte duktig! Han fixade till Dixies hov bra, så vi slipper vara oroliga över att den går sönder ännu mer. "Ingen hov, ingen häst."

Åkte sedan tillbaka hem och åt lite middag med mamma och packade det sista. Pappa skjutsade mig till Kallax och från onsdag till torsdag så sov jag på Rest and Fly. 9.10 på torsdagmorgon lyfte vårt plan till New Ark. Allt gick enligt tidsplaneringen och jag somnade innan vi hade lyft i princip (jag missade när de delade ut hörlurar också..). Hann se cirka 1,5 film på hela resan som var 8-9 timmar.

På New Ark hade vi cirka 1,5 h på oss att ta oss genom passkontroll, hämta ut våra väskor samt ta de genom tullen, checka in våra väskor igen, ta oss genom säkerhetskontrollen samt hitta gaten. Vi hann med 5 minuters marginal till boarding!

På Houstons flygplats hade vi lite mer tid, så vi åt en panpizza till middag, supergod! Tog dock en med bara tomat och ost. Flyget från Houston till Lubbock var det minsta plan jag någonsin åkt! På ena sidan gången var det en stol och på andra sidan gången var det två stolar samt 19 rader. Jag var livrädd till en början, men det var riktigt bekvämt att flyga med! Jag satt på sidan med bara en stol. Det var nästan bekvämaste flygningen på hela resan. Mellan New Ark och Houston så var det ganska mycket turbulens.

När vi väl kom fram till Lubbock så stod Chris, Lily (ansvarig för utbytesstudenter på TTU) och en till kille som jag inte kommer ihåg namnet på och väntade på oss. De skjutsade oss till hotellet och hjälpte oss upp med väskorna. Sedan åkte vi med Chris och åt på ett Tex Mex stället som hade jätte god mat! (Dock inte nyttig mat enligt Chris, förvånade?)

Somnade gott i rummet på kvällen, men vaknade klockan 4 på morgonen. Kunde inte somna om, så jag såg på tv till 5 och sen läste jag till 7 då jag somnade om. Vaknade sedan av väckaren 8.45 (för vi skulle hinna äta frukost innan de stängde) och var sedan dödstrött hela dagen... Var ändå vaken till cirka 00 igår, men vaknade ändå 7 imorse! Kommer säkert sova gott ikväll..

Igår så köpte jag en ny kamera! En Canon Ixus 130 blev det. Dock heter de inte Ixus i USA, utan de kallar modellen för Powershot.. Men när jag öppnade kartongen när jag kom hem så såg jag på instruktionsboken att det var en Ixus 130, så det var ju kanon eftersom att det var en sådan kamera jag ville ha! Idag ska det fotas massa tänkte jag! Vi ska även flytta in i våra lägenheter! :) Spännande att se hur det ser ut!

Det här blev ett jättelångt inlägg, så nu ska jag sluta babbla och göra mig redo för denna dagen istället. Ha det bra, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0